podem passar por aqui!
http://www.youtube.com/watch?v=uymcibk5nco
e mais simples feito por estudantes...
"o homem sonha o mundo pula e avança", penso que foi o to que relembrou esta expressão...
é bem verdade...
O Carro electrico mais rapido do Mundo!
-
Autor do tópico - Administrador
- Mensagens: 16146
- Registado: quinta mar 09, 2006 7:15 pm
- Localização: Amadora
O Carro electrico mais rapido do Mundo!
40595 a bordo de uma Vectrix.
Procuro pontos de carga para veículos eléctricos, contacte-me! 915001177
Mapa dos pontos de carga
Procuro pontos de carga para veículos eléctricos, contacte-me! 915001177
Mapa dos pontos de carga
-
- Membro Dedicado
- Mensagens: 50
- Registado: quarta fev 07, 2007 12:04 am
- Localização: Charneca da caparica
-
- Membro Platinium
- Mensagens: 4184
- Registado: domingo set 30, 2007 11:33 pm
- Localização: Socio Nº 54
não se esqueçam do e=motion da abb, que tambem andou pelas 300 milhas por hora. o e=motion utilizou componentes off-the-shelf da abb, ou seja, nao usa nenhum componente especial. por razoes desconhecidas o projecto foi abandonado. lamentavelmente.
isto significa que se tivessemos desenhado um motor electrico de raiz para a velocidade pura os limites seriam somente impostos pela carga disponivel nas baterias. a velocidade do som parece-me um bom objectivo.
http://www.speedace.info/emotion.htm
http://www.speedace.info/emotion_route_ ... c_news.htm
http://www.megawattmotorworks.com/displ ... &artid=154
http://www.speedace.info/emotion_route_ ... c_news.htm
http://www.abb.pt/cawp/ptabb184/37ed992 ... 04be8.aspx
http://www.greencarcongress.com/2005/04 ... ar_go.htmlthe official record of 394km/h (245mph) was set by the us white lightning vehicle in 1999, but e=motion had aimed to be the first car of its kind to break the 483km/h (300mph) barrier. an ohio university team has already averaged 314.9mph over two runs, but did not get the record as their buckeye bullet had been given a push start and did not meet fia rules.
#other challengers to the record commonly use gear-driven systems in their cars to achieve the fastest possible acceleration, whereas the technology we’ve supplied steadily controls torque across the whole speed range. although a geared vehicle can achieve 100 mph in a few seconds, its rate of acceleration falls away much more quickly compared to our system; this one will continue to accelerate even past the 300 mph mark, provided sufficient battery power is available.
—frank griffith, abb power system team member
to prevent overheating during the record attempt, each motor has been adapted to include a forced-ventilation system that is comprised of a series of 24-volt dc fans, to help keep the motors below their maximum operating temperature of 180ºc (356ºf).