Nem reparei nisso...jmal Escreveu:Bom, o quadro da mota é o compartimento da bateria, e parece não ter sistema de refrigeração, estranho.

Esperemos que o material esteja preparado para esse pequeno grande pormenor...
Nem reparei nisso...jmal Escreveu:Bom, o quadro da mota é o compartimento da bateria, e parece não ter sistema de refrigeração, estranho.
The high-voltage battery is cooled down by means of an aerodynamically optimized cooling air shaft. Air flows constantly through the air shaft placed at the centre of the battery casing. Cooling ribs have been longitudinally arranged on the battery base to ensure optimum heat dissolution. However, the battery casing in die-cast aluminium holds the cells with their special architecture and the entire electronics unit for scrutinizing the cells.
t3lmo Escreveu:Acredito que eles não brinquem em serviço com este tipo de questões, principalmente quando vão dar para o pack de baterias uma garantia de 8 anos ou 100.000 km.
Se o objetivo é atingido com meios naturais (cooling passivo) e não se gastar qualquer energia em cooling ativo, tanto melhor
Nos FAQ detalham ainda:
HOW IS THE BATTERY COOLED? IS THE BATTERY PRECONDITIONED?
The battery is air-cooled but the alternator and power electronics are liquid-cooled. The air cooling for the battery is via a centrally positioned cooling-air duct - forced through-flow has been thoroughly simulated and verified in practice. The arrangement of the air ducts and the thermal mass of the battery ensures that full power is available even at outdoor temperatures of up to 40°C.
There is no preconditioning of the battery (temperature regulation prior to set-off). Ongoing practical testing since spring 2012 has shown that the rider can draw on full power within an outdoor temperature range of -5°C to 40°C.
li-ion? polímero? há pouca info pela net...t3lmo Escreveu:São 8kWh em 3 módulos de baterias lithium-ion (cada um com 12 células) iguais às usadas no i3/i8.