BIOxOVD="SABÃO"???????

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jossef
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BIOxOVD="SABÃO"???????

Mensagem por jossef »

existe a duvida se a mistura de óleo com bio (isto é: no mesmo deposito fazer uma mistura de bio com óleo (novo ou usado)).
fiz uma pequena experiência com bio e vários tipos de óleo, óleo novo, óleo usado 2x e óleo usado muitas vexes.
a mistura foi feita em todos estes óleos com bio de boa qualidade, os óleos usados foram só filtrados, não foram lavados nem secos.
aquilo que notei e depois de fazer as misturas foi o seguinte:
1º- o bio+óleo novo = espuma no cimo mas passado 10m ao sol fica limpo e translúcido
2º-o bio+óleo usado 2x = menos espuma no cimo e passado os 10m limpo e translúcido tal qual o óleo novo
3º-o bio+óleo muito usado = não faz espuma e passado 10m está da mesma cor de que quando acabado de filtrar .


bio / óleo usado2x / óleo usadomuitas x / óleo novo
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óleo novoxbio acabado de agitar
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óleo usado2x xbio
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óelo muito usado xbio
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10m de pois de estarem ao sol
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"A vida é uma folga que a morte nos dá"


Fry
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Mensagem por Fry »

repara neste australiano que já fez alguns testes com óleo usado de nabos ou colza. não concordo com o teste da mistura de 20% de gasolina.

na minha opinião, não excedia os 30% de ov no bd. em relação á saponificação da mistura, desde que uses bd lavado e isento de soda e metanol, não irás ter problemas a curto prazo, apesar de defender sempre o uso do kit 2 tanques para o ovd e, ou o bd para quem não quer correr riscos.
specific gravity or viscosity

does the weight of a liquid have any correlation to its viscosity ?

i suggest that the filters, injector pumps and injectors in the modern diesel engine are design to cater for, the viscosity of diesel and not its specific gravity. therefor it follows that in order use waste vegetable oil to run most diesel vehicles today, the oil needs to have a viscosity similar to that of petro diesel.

tests i conducted recently at rough & ready laboratories (better known as my shed) showed that this can be achieved without the need for any on board heating systems by adding or blending it with various other fuels.

using my own viscometer (an upended coke bottle with the bottom cut off and a 5mm hole drilled in the lid), used canola oil (wvo), unwashed biodiesel (bd), i obtained the following results:

product/blend 1lt....elapsed time in seconds

petrodiesel...........51.2

wvo...................61.0
bd....................50.4
80% wvo 20% bd........56.5
70% wvo 30% bd........54.7
60% wvo 40% bd........53.2
50/50 wvo/bd..........52.3

80% wvo 20% petrol....50.6
80% wvo 20% methanol..50.7

conclusion
the petrol (gas) gives the greatest reduction in viscosity of the wvo for the least volume input.
however given the current cost of petrol in western australia (90cents/lt) and the current cost of my home brew biodiesel (18cents/lt) it is still more economical for me to use a 50/50 wvo/bd blend.

for the last few weeks i have been running my landrover on this 50/50 blend with no apparent change in its performance. i don’t think this blend of fuel would be useable in colder climates but it seems to be ok here in perth where the temperature rarely goes below 5 degrees celsius.

has anyone tried blending wvo and bd ?
what were the results ?

regards
dhill
tens aqui o forum onde ele expôs a questão.
Range Rover OVU30
Toyota Starvan C/KIT 2T OVU97
Sócio Nº 4

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